מהו ליהוק?

עולם הזוהר מושך אליו לא מעט אנשים. יש רבים שרוצים להתפרסם, רבים שרוצים שיהיה עליהם אבק כוכבים, אוהבים את עולם המשחק ורוצים להיות כאלו שיזהו אותם ברחוב. הפקות יכולות להיות של טלוויזיה, פרסומות או פרסומים אחרים ובכל הפקה כזו יש שחקנים ראשיים, שחקני משנה וכמובן ניצבים. מעל כל אלו יש ליהוק שזה בעצם איתור כל השחקנים הללו, שחקני המשנה והניצבים ובשביל לקבל תפקיד כלשהוא צריך לפעמים לעבוד קשה, להציג כישורים ולהראות התאמה. לא כל אחד יכול להיות מלהק ולא כל אחד יכול להיות מלוהק להפקה אומנותית אלא אם כן מדובר על ניצבות.

ליהוק שחקנים

ליהוק שחקנים הוא תהליך שמתחיל עם בחינת האופציות השונות שקיימות היום, מה שאומר במילים אחרות – המלהק או המלהקת בוחנים אל מי הם יכולים לפנות. זה צריך להיות תואם קודם כל את הדמות, מה שאומר שאם לצורך העניין הדמות היא ערבית, השחקן שילוהק חייב להיות בעל חזות מזרחית ואשכנזי בהיר לא יכול להתקבל. לאחר שיש רשימה של שחקנים פוטנציאליים המלהק פונה אליהם או שהוא פונה לסוכן שלהם, ואם התפקיד מעניין אותם הם מגיעים לאודישן. באודישן הם צריכים להציג קטע שניתן להם ללימוד מוקדם והמלהק שכבר רואה בדמיונו את הסרט או ההצגה, כמו גם הבמאי, יחליטו אם השחקן מתאים. כך גם עם שחקני המשנה, ובסופו של דבר מתקבלות החלטות מי מתאים יותר ומי פחות. ליהוק שחקנים TAKE2

הניצבים

אם כן, יש גם ליהוק של ניצבים שזו מלאכה הרבה פחות מורכבת מכיוון שבשביל להיות ניצב לא צריך כעיקרון ניסיון קודם. מי הם הניצבים? ניצבים הם אנשים  רגילים והם אמורים להיות בתפאורה של הסצנה. כך לדוגמא סצנה שמצולמת ברחוב, חיוני שיהיו בה אנשים מסביב שהולכים בשביל שהיא תהיה אותנטית. את התפקיד הזה עושים הניצבים, וחוץ מרישום שלהם אין יותר מידי מה לבחון אותם. המלהק בטייק טו, כמו בכל סוכנות אחרת, הוא זה שמביא לסט את כל הצוות ויש לו לא מעט עבודה, הוא צריך להתאים לדרישות התסריט והבמאי וצריך להיות עם כישורים וכמובן עם לא מעט ניסיון.