למצוא עבודה ללא ניסיון בתחום?

אנשים צעירים המתחילים את דרכם בשוק העבודה, או כאלה שהחליטו לעשות הסבה מקצועית בשלב כלשהו בחיים, מוצאים את עצמם מתוסכלים מול חוסר היכולת למצוא עבודה ללא ניסיון בתחום המבוקש. דודי שמיר, ייצוג שחקנים בסוכנות TAKE2, מסביר כיצד ניתן להשתלב בתחומים השונים בדרכים עקיפות, ולרכוש ניסיון על ידי יצירתיותף סבלנות ועבודה קשה. ותעוזה.
 

תהיו יצירתיים

הכלל הראשון הוא להיות יצירתיים. בהרבה תחומים הסיכוי להתקבל ללא ניסיון קודם הוא אפסי. אולי זה לא צודק ולא הוגן, אך לא משנה עד כמה זה מרגיז אותנו, זו עובדה שרירה וקיימת ולא נראה שתשנה בקרוב. אז מה עושים? הולכים מסביב. מחפשים עבודות שנושקות לעבודה אותה אתם מחפשים. לדוגמא: אם אתם מחפשים עבודה בתחום השיווק והפרסום, הניסיון שלכם הוא חזות הכל. במקום לשלוח קורות חיים למשרדים ולהתבאס שלא מזמינים אתכם לראיון, חפשו דרך עקיפה לתחום, כמו עבודה בחברת הפקות, נניח. בעבודה כזו תוכלו להכיר אנשים מהתחום. אולי תוכלו להכיר קופירייטר מנוסה, ותעזרו לו מדי פעם. זרקו לו רעיונות, ואל תתבאסו שהוא "גונב" אותם, זה רק אומר שהם טובים.  
 

האמינו בעצמכם והתאזרו בסבלנות

האמינו בעצמכם, בהחלט, אך התאזרו בסבלנות. גם רומא לא נבנתה ביום אחד, כמאמר הפתגם הידוע. למצוא עבודה ללא ניסיון בתחום המבוקש אינה עניין פשוט. אל תדפקו את הראש בקיר, ואל תתעקשו על משהו בלתי אפשרי. ההליכה מסביב אינה עלייה מטאורית בסולם הדרגות, אלא השקעה בעתידכם. כן, מדובר בעבודה ממושכת, בתחום שאינו הדבר המדויק בו אתם מעוניים אלא משהו קרוב אליו בלבד, אך עבודה קשה וחתירה למטרה תביא אתכם בדיוק לאן שאתם רוצים.

כשרון אינו מספיק

כדאי להפנים בשלב מוקדם ככל האפשר כי כישרון לבדו אינו מספיק. המציאות בה אנו חיים קובעת כי מציאת עבודה ללא ניסיון היא כמעט בלתי אפשרית בתחומים מסוימים, לא משנה עד כמה אתה מוכשר. ברוב התחומים אין "מקפצות" מפתיעות והכשרון לבדו, גדול ככל שיהיה, אינו מספיק. עבודה בתחום קרוב לתחום המבוקש תגרום לכם להכיר אנשים רבים בתחום הרצוי, לרכוש קשרים, חברויות ואת הניסיון הנדרש בכדי להתקדם, לאט לאט, אל העמדה המבוקשת.
בהצלחה!