4<>
מהו ליהוק וכיצד הוא מתבצע?
קטגוריה ראשית » מהו ליהוק וכיצד הוא מתבצע?
מהו ליהוק וכיצד הוא מתבצע?
תמיד חלמתם להשתתף בתכנית טלוויזיה, אבל אף פעם לא קיבלתם את ההזדמנות? מרגישים שאתם כישרון מבוזבז ורוצים לנצל את הפוטנציאל?הצוות המקצועי של TAKE 2 מסביר לכם איך מתבצע ליהוק לסרטים ולתכניות טלוויזיה.
 

ילד של פרסומות

פוזות למצלמה הם לא דבר חדש עבורכם. מבט מהיר באלבומי התמונות שלכם יחשוף ילד של פרסומות שלא מתבייש לשחק מול מצלמה. בכל הצגה בבית ספר קיבלתם תפקיד ראשי, אבל כשהגעתם לגיל בו צריך לבחור במה לעבוד לא חשבתם שמשחק הוא אופציה אפשרית עבורכם. אנחנו כאן כדי להסביר לכם איך בכל זאת תוכלו להשתלב בעולם המשחק.
 

מה זה ליהוק?

תהליך בחירתו ושכירתו של הצוות המשתתף בהפקה כמו הצגה, סרט או תכנית טלוויזיה נקרא ליהוק. ההתאמה נבחנת בהתאם לתסריט הכתוב בעזרת אודישנים, וקיימות מספר דרכים להגיע למועמדים. לעתים יכריז הצוות המלהק על קריאה ארצית למועמדים להציג את עצמם, כך בדרך כלל מלוהקים מועמדים לתכניות ריאליטי מוזיקליות. אפשרות נוספת היא בחירת מועמדים מתוך רשימת שחקנים קיימת שכוללת כאלה שכבר שייכים לעולם המשחק.
 

מלהקים

במציאת המשתתפים להפקות עובדים בעלי מקצוע שנקראים מלהקים. המלהק מכיר את התסריט והדמויות אותן צריך לאייש, ומתאים מועמדים מתאימים. בתכניות ריאליטי כמו האח הגדול מבקשים להגיע למועמדים יוצאי דופן, ועושים זאת גם על ידי ליהוק ברחבי הארץ. כך לדוגמה, עשוי המלהק לשבת בבר בתל אביב ולתור אחר מועמדים מתאימים על פי התנהגותם.
 

איך זה עובד?

הצוות המקצועי שעוסק בליהוק השחקנים מגבש רשימת מועמדים לתפקידים השונים. הרשימה תתבסס על שמות אותם ליקט המלהק, ועל מועמדים שהציעו את עצמם ונמצאו מתאימים על פי נתוניהם האישיים. את רשימת המועמדים הזו מזמינים למבחני בד, בהם מציג המועמד בפני צוות בודקים שבוחן את התאמתו.
 

איך אני יכול להגיע לאודישן?

אחרי שהבנתם מהו ליהוק, תוכלו לחכות שמלהק יפנה אליכם ויציע לכם להשתתף בתכנית טלוויזיה, אבל הסיכויים שזה אכן יקרה דווקא לכם קלושים. אם אתם באמת רוצים להשתלב בתעשייה וחושבים שיש לכם סיכוי אמיתי כדאי שתפנו לאחת החברות שעוסקות בייצוג שחקנים.