אודישנים לשחקנים - איך יודעים איפה ומתי?

שחקנים בטלוויזיה, בסדרות, בפרסומות ובתכניות ריאלטי - כולם החלו דרכם כאנשים אנונימיים לגמרי, שחלמו לכבוש את מסכי הטלוויזיה והתרוצצו בין אודישנים לשחקנים בזה אחר זה, עד לתפקיד הנכסף הראשון. לאחר קבלת תפקידם הראשון עשו חיל, קיבלו תפקידים נוספים  והפכו לשחקנים עסוקים ומבוקשים במיוחד. טייק 2 היא חברת ליהוק גדולה בישראל, אשר מייצגת אמנים רבים וחושפת אותם לאודישנים רבים.

לברור את החברה המייצגת
כיום, תשמעו על אינספור חברות המציעות ייצוג שחקנים, דוגמנים וטאלנטים. אולם, לא כל החברות מתבררות כאמינות. חשוב להתעסק עם חברה מוכרת וידועה, בעלת ותק, מוניטין וקשרים עם אנשים מעולם התקשורת. כמו כן, חברה מקצועית מכינה את השחקנים לפני אודישנים  ואף, מקיימת קורסים לצורך העניין. חברה מקצועית מגדילה את סיכוייהם של שחקנים לקבל תפקידים, מאחר והיא יודעת על כל אודישן שמתקיים ושולחת את השחקנים שלה.


איך מצליחים באודישן?
ישנם מספר דברים חשובים של עשה ואל תעשה בעת אודישנים לשחקנים.
ראשית, חשוב לשבת בתנוחה הנכונה, לא לשלב ידיים ולא לשדר זלזול וסגירות. רצוי ליהנות מהאודישן עצמו עד כמה שניתן זה יקרין החוצה ויראה טוב, רצוי גם לא לנסות ולהיות מישהו אחר שאתם לא- פשוט תהיו אתם, נינוחים, אמיתיים וטבעיים. את הטקסט רצוי ללמוד היטב ולהגיע מוכנים לאודישן. כמו כן, חשוב להיות דינמיים ולשנות את הבעות הפנים והתנוחה בהתאם לדמות אליה נכנסים. יש לשמור על נימוסים, לא להדליק סיגריה, לאכול ולשתות ללא רשותו של הבמאי. וכמובן, דבר חשוב מאוד הוא דיוק ועמידה בזמנים, להגיע בזמן לאודישן וללא איחורים. סביר להניח, שאם תעקבו אחר הנחיות אלו בזמן אודישנים לשחקנים, תקבלו לבסוף את התפקיד הנכסף.

 

אודישנים לשחקנים