איך מוצאים עבודה ללא ניסיון?

השתחררתם מהצבא זה עתה (או, אפילו סיימתם את הטראק שלכם בדרום אמריקה, בדיוק כמו שחלמתם לאורך כל שנות השירות), עכשיו - מתחילים החיים האמיתיים. אתם מתכננים ללמוד, אבל בשביל ללמוד, תצטרכו כסף, ובשביל כסף (אם אינכם רוצים לבנות על מימון של ההורים) תצטרכו לעבוד. אבל, מי ייקח אתכם לעבודה, כשסביר שאין לכם ניסיון קודם משמעותי בשום תחום? קשה למצוא עבודה ללא ניסיון, מעסיקים רציניים דורשים רזומה מרשים, מה שכאמור, בעייתי למדי, אם זה עתה אתם עושים את צעדיכם הראשונים בתחום העבודה. למרות הקושי למצוא עבודה ללא ניסיון ישנם תחומי עיסוק מסוימים, כמו להיות ניצבים בסרט או בסדרה ישראלית, שלא ידרשו מכם ניסיון קודם כלשהו. יחד עם זאת, גם כאן, מומלץ שלא לעגל פינות, אלא לפנות לסוכנות ליהוק המתמחה בתחום, כמו טייק 2, לדוגמה.

 

מה חשוב לזכור כאשר מחפשים עבודה ללא ניסיון?

חשוב לזכור שאתם נמצאים בתחילת הדרך שלכם, ויתכן שלפחות בהתחלה, תצטרכו להסתפק בעבודות פחות "זוהרות" ופחות כיפיות מאלה שתוכלו להשתלב בהן מאוחר יותר. ברור שאף חברת הייטק איננה מחכה לכם בזרועות פתוחות, כי ישנה משרת מנכ"ל שממתינה רק לכם. אבל, יחד עם זאת, באמת חשוב שתזכרו שזה רק שלב, שמטרתו לעזור לכם להניח את הבסיס לעיסוק רציני יותר, אם דרך לימודים שיקנו לכם תחום עיסוק, תואר או תעודה, ובין אם לעזור לכם להעביר את הזמן עד שתגיע משרת החלומות שלכם ובינתיים תסתפקו בהכנסה נוספת. זהו שלב בדרככם למעלה, וכך צריך להתייחס אליו!

 

איזה עבודות פתוחות כיום בפני חסרי ניסיון?

מרבים מקומות העבודה בהם מתבצעת עבודה ללא ניסיון הם עממיים ופשוטים יותר (מלצרות, שטיפת כלים במסעדות, חלוקת פלאיירים, מוקדי שירות טלפוניים וכן הלאה) והתחלופה בהם היא גבוהה. כמותכם, עברו, עוברים ויעברו שם עשרות, מאות ואלפי עובדים חסרי ניסיון כמוכם, בדרכם הלאה. אבל, למרות זאת, גם כאשר מדובר בתעסוקה מסוג זה, חשוב לבדוק את כל התנאים המוצעים ולא רק את הכסף שעשוי להיכנס לכיסכם בסוף המשמרת או בסוף החודש.