תפקידי אורח בסדרות, סרטים ופרסומות כמקור הכנסה לסטודנטים

סטודנטים בישראל מתמודדים עם אתגרים לא פשוטים, עליהם לדאוג למימון שכר הלימוד הגבוה, להוצאות מגורים, אוכל, נסיעות וחומרי לימוד, וכמובן להשקיע בלימודים כדי להצליח. לכן, חלק גדול מהסטודנטים בארץ נעזר בהורים, אחרים מקבלים מלגות המאפשרות להם ללמוד בלי לעבוד, ורבים משלבים בין עבודה ללימודים.

בגלל תקופות הלחץ והמבחנים, קשה לסטודנט הממוצע להתחייב לעבודה קבועה, לכן כדאי לדעת כי ניתן להשתתף בתפקידי אורח (ביטים) וכניצבים בסדרות, בסרטים, בקליפים ובפרסומות כמקור להכנסה נוספת ומשתלמת. מעבר לתגמול הכספי זוכים לחוויה מהסרטים, מגשימים חלום ולעתים אפילו זוכים להצעה אטרקטיבית ומפתיעה מצד מפיק או במאי מוכר בתעשייה.

 

עבודה זמנית בשעות גמישות

כדי להצליח בחיים חשוב ללמוד באוניברסיטה, במכללה או בבית ספר מקצועי, מסלול לימודים לתואר אקדמי נמשך בממוצע שלוש שנים. הסטודנט חייב להשקיע בלימודיו, לתרגל את החומר הנלמד בבית, להגיש עבודות בזמן וכמובן לעבור בהצלחה את מבחני הסמסטר. במהלך לימודיו הסטודנט מתקשה לעבוד ואינו יכול להתחייב למשרה מלאה ולשעות קבועות, לכן עליו לחפש עבודה זמינה וגמישה.

 

במקום לעבוד במלצרות, אבטחה, תדלוק רכבים ובשאר העבודות הזמניות המתאימות בעיקר לסטודנטים, כדאי לדעת כי ישנה אפשרות קוסמת יותר. חברה מקצועית וותיקה לליהוק שחקנים, ניצבים וביטים מחפשת כל הזמן סטודנטים שיבואו לעבוד אצלה. החברה מכירה את האילוצים המאפיינים סטודנטים במהלך הלימודים, לכן היא משלבת אותם בהפקות מקוריות שונות ובתפקידים קטנים בהתאם לשעות הפנויות של הסטודנט, ובהתאמה לצרכים המשתנים של החברה.

 

חוויה מדהימה לכל החיים

אין אדם שלא רוצה להיות מפורסם ולככב בפרסומות, בסדרות ובסרטי קולנוע. לכן, כדאי לדעת כי סטודנטים יכולים להגשים את החלום, אין צורך בכישרון משחק, במראה מסוים או בניסיון בתחום, למעשה דווקא מראה ממוצע מתאים לחברות המגייסות ניצבים.

השתתפות כניצבים, בתפקידי אורח קטנים ובתפקידי משחק מעט יותר מורכבים מאפשרת לסטודנט לזכות בחוויה מדהימה ובלתי נשכחת. יום הצילומים אורך בין כמה שעות לכמה ימים, בהתאם לסוג ולמורכבות ההפקה. לכן, כל סטודנט יכול להגדיר מראש איזה תפקיד ליהוק מתאימים עבורו מבחינת זמן פנוי, ועם סיום פרויקט הצילומים הוא יכול לעבור לתפקיד הבא, ואולי גם יגיע היום בו יקבל הצעה מפתה.   

 

קרש קפיצה לתפקידי מפתח בתעשיית הסרטים והקולנוע

סטודנטים רבים השקיעו בבוק מקצועי כדי לקבל הצעות עבודה כניצבים ובתפקידי אירוח זעירים, ישנם סיפורים בתעשייה על סטודנטים שנכנסו לתחום לגמרי במקרב, ובעיקר בשביל החוויה, אך גם בגלל העבודה הגמישה ששכרה בצדה, ולאחר שצדו את עיניהם של מגלי כישרונות זכו להצעה מפתיעה ולהגשמת כל חלומותיהם בתחום המשחק. ניתן לקבל שכר של 300 ₪ ומעלה ליום צילומים האורך בין 10-12 שעות, לעתים מקבלים גם הסעות וצ'ופרים שונים.

חשוב לדעת כי ימי צילומים רבים מתקיימים בחלל מקורה וממוזג של אולפני טלוויזיה משוכללים, בעיקר במרכז הארץ. קל להגיע למקום בתחבורה ציבורית וזוכים לתנאי עבודה נוחים, וכמובן לחוויה מהסרטים.