מאחורי הקלעים של אולפני אודישנים

מאחורי הקלעים של אולפני אודישנים
"כוכב נולד" ו"רוקדים עם כוכבים" נמנות בין תוכניות המציאות הפופולאריות ביותר. בתוכניות אלה האודישנים נערכים לא בתוך אולפני אודישנים, אלא ממש בשידור חי, וכנראה שזה תורם לפופולאריות שלהן. מימד המסתורין שקיים סביב אודישנים נעלם, וכולנו הופכים להיות השופטים והצופים. מרתק לשמוע את הצוות המקצועי של TAKE2, סוכנות הליהוק הותיקה בארץ, על המטרה וסוגי האודישנים המקוריים, על מגוון ההפקות ועל חשיבות שיתוף הפעולה בתחום.


אולפני אודישנים – מטרה וסוגים
אודישן, או במילה העברית מבחן בד, משמש כראיון עבודה. באודישן נבחנים המועמדים בתחומי אומנויות הבמה, והבוחנים שוקלים את התאמתם לתפקידים בפרסומת, בהצגה, בסדרה טלוויזיונית או בסרט. קיימים אודישנים מסוגים שונים, בהתאם לתפקידים ולנישות האומנות. ישנם אולפני אודישנים בהם הנבחנים מקבלים קטע מראש ללמוד בעל פה ואז מגיעים להבחן עליו, ישנם אודישנים בהם המתמודדים - דוגמנים, שחקנים או מוסיקאים, בוחרים קטע שאהוב עליהם ומציגים אותו באולפן,  וסוג אודישנים נוסף, שאופייני במיוחד לתחום המחול, בו המתמודדים לומדים את היצירה בזמן אמת ומציגים אותה במקום.

יש מקום לכולם
סוכנות שחקנים טובה מספקת קשת רחבה של תפקידים וסוגי הפקות בהן ניתן להשתתף. לדוגמא, הסוכנות בניהולו של דודי שמיר, כוללת אודישנים לפרסומות, לתוכניות בידור ולסרטי תדמית. כמו כן היא כוללת מגוון תפקידים לקמפיינים שונים, לסדרות ולקטלוגים. בין התפקידים מופיעים שוטרים, דמויות מעדות שונות, צעירים בעלי שיער ג'ינג'י ומבוגרים עם שיניים יפות. הטווח הוא רחב מאוד ואנשים מכל הגילאים יכולים להגיש מועמדות. יש מקום לכולם.

המפתח הוא שיתוף פעולה
על מנת ליצור את כל ההפקות המגוונות האלה, יש צורך בשיתופי פעולה פוריים בין אולפני אודישנים לבין החברות השונות שמזמינות את השירות. בין החברות ניתן למצוא את יצרניות החיתולים לתינוקות, קופות חולים, חברות ליצירת משחות שיניים, רשתות ספרים גדולות וחנויות נעליים ידועות. ישנן חברות רבות ושונות בתחום המזון, הביגוד, הריהוט, וכן תוכניות טלוויזיה וסדרות שזקוקות לשחקנים ולדוגמנים. מילת המפתח גם כאן, כמו בכל עבודה מוצלחת, היא שיתוף פעולה. ככל שמנהל הסוכנות והצוות המקצועי שלה מקושרים ליותר אנשי מפתח בחברות השונות, יש מגוון גדול יותר של הפקות ותפקידים שיכולים להציע ולממש.