סרטי קולנוע וצוות השחקנים

"הסנדק", "ספרות זולה" ו"סאלח שבתי" לא הופקו ביום אחד. סרטי קולנוע אלה, שזכו בפרסים רבים ובהצלחות מרשימות בקופות, תוכננו במחשבה רבה, הן בשלב ליהוק השחקנים, והן בכתיבת תסריטים המשלבים הומור עם כבדות החיים. תמיד נרצה לראות שוב סרט מוצלח במיוחד, נתרגש מהמחשבה עליו ונמליץ בחום על צפייתו לחברים. נציגי סוכנות TAKE2, סוכנות הליהוק הגדולה והוותיקה בישראל, מספרים לנו על התהליך המרתק של יצירת סרט ועל השלבים השונים עד להופעה על המסכים.

תהליך יצירת סרטי קולנוע

באולם הקולנוע אנחנו מקבלים את התוצר הסופי, אך תהליך יצירת סרטי קולנוע הוא רב שלבי. תחילה בוחרים נושא לסרט וכותבים תסריט. השלב הבא הוא הכנות לקראת צילום הסרט. בשלב עורכים אודישנים, עושים ליהוק שחקנים, מגייסים צוות צילום, בוחרים ומכינים את האתרים לצילום ומכינים תסריט לצילומים. לאחר מכן מגיע שלב הצילום, בו מצלמים סצנות משחק. שלב הפוסט פרודקשן מגיע מיד אחרי, שמטרתו עריכת הסרט, שילוב מוסיקה והוספת כתוביות. השלב האחרון הוא הצגת הסרט בפני אנשים שיכולים להפיצו בבתי קולנוע.

פרה פרודקשן – שלב קריטי

אם נתמקד בשלב השני של יצירת הסרט, שלב הפרה פרודקשן (קדם ייצור), נגלה שבו טמונה חוכמה רבה. ישנה חשיבות לבחירה נכונה של הצוות שמשתתף בהפקת הסרט, היות ויש לו השפעה על כל תהליך היצירה. על כן, מהווה צומת דרכים חשובה בתוצאה הסופית של סרט השנה בו נצפה בהנאה ועליו נמליץ.

 ההשתתפות בסרט פתוחה לכולם!!!

כידוע, כל צעד גדול מתחיל בשורה של צעדים קטנים. השחקנים הגדולים של סרטי קולנוע מוכרים לא הפכו לכאלה ביום בהיר אחד. בתחילת הדרך הם היו אלמוניים לגמרי, כמונו. ייתכן ופנו לסוכנות ייצוג שסייעה להם להכיר את עולם הפרסום והקולנוע ולדעת כיצד להתקבל לאודישנים. בהמשך, ככל הנראה, הגישו מועמדות לסוכנות ליהוק דוגמנים או שחקנים, שיחקו בתפקידי ניצבים בפרסומות או בסדרות, גילמו תפקיד של ביטים, שהן דמויות משניות או תפקידים קטנים, עד שהגיעו למצב שמכירים אותם בשטח. אז מי מאיתנו שמרגיש שעולם הקולנוע והטלוויזיה נועד עבורו ורוצה לעבור לצד השני של המסך – בהחלט יכול לעשות זאת דרך TAKE2!

סרטי קולנוע לדוגמא: