למצוא עבודה ללא ניסיון

ניסיון מקצועי בתחום הרלבנטי הוא תנאי הכרחי בהצעות עבודה רבות, כך שלמצוא עבודה ללא ניסיון קודם בתחום הפך למשימה קשה ביותר. בשנים האחרונות ישנם מקומות עבודה שהבינו את היתרונות שבלשכור עובדים ללא ניסיון, בעיקר את העובדה שניתן לשלם להם פחות כסף עבור עבודתם, ועדיין המגמה הרווחת היא לחפש עובדים בעלי ניסיון קודם. התנהלות זו מותירה את העובדים חסרי הניסיון בלי אפשרות לצבור ניסיון כדי שיוכלו למצוא עבודה, וחוזר חלילה.
 

הניסיון כיתרון

פעמים רבות  מוגדר הניסיון המקצועי כיתרון בהצעת העבודה. משמעותו היא כי אנשים שירשימו את המראיינים יוכלו להתקדם בשלבים גם ללא ניסיון וכי מקום עבודה זה פתוח לקבל אנשים על סמך כישוריהם, יכולתם והפוטנציאל שלהם, ולא רק על סמך ניסיונם בתחום זה או אחר. בחינת הכישורים של המועמדים יכולה להיעשות על ידי בחינה של קורות החיים שלהם ובראיון עצמו. לדוגמא – מי שעסק בהדרכה או ניהל את שבט הצופים בעיר מגוריו יהיה אדם בעל ניסיון בעמידה מול קהל, לדוגמא, בהדרכה, הפעלת אנשים וניהול. 
 

עבודות לצעירים

מרבית העבודות שמוגדרות בתור עבודה ללא ניסיון מיועדות לצעירים, ומאופיינות בהכשרות קצרות ופשוטות ובתקופות העסקה שאינן ארוכות. במקומות בהם שחיקת העובדים גדולה ונדרשים כוחות רעננים ונמרצים כל העת, כמו במוקדי שירות פרונטלים או טלפוניים, לא נדרש ניסיון קודם. הצעירים, מאידך, רואים מראש בעבודות אלה עבודות זמניות לתקופת זמן מוגבלת, גם בשל השחיקה וגם בשל השכר והתנאים הנלווים, כך שהמעגל מקיים את עצמו.
 

עבודה ללא ניסיון

דודי שמיר, העוסק בייצוג שחקנים בסוכנות הליהוק הותיקה בארץ, TAKE2, מספר לנו על עבודה אחת בה תמיד יתקבלו בשמחה אנשים חסרי ניסיון בתחום, ולפנים חדשות יהיה יתרון על פני אנשים מוכרים: ניצבים לצילומים. ניצבים אמורים לשמש כרקע לצילומים, מעין תפאורה אנושית התורמת לאוירה ולאותנטיות של הצילום, בין אם מדובר בסדרת טלוויזיה, סרט, פרסומת, סרטון תדמית או כל דבר אחר. בתור עבודה ללא ניסיון, מציעה הניצבות כמה יתרונות לא קטנים כמשכורת נאה, ימי צילום קצובים מראש, חוויה שונה ומעניינת להשתתף בצילומים מצדה השני של המצלמה ולא כצופה, וכן זמינות תמידית, שכן בארץ נעשים צילומים רבים ותמיד יש צורך בפנים חדשות.