עבודה זמנית לסטודנטים – רק יתרונות

לכל עבודה זמנית יתרונות וחסרונות, מעצם הגדרתה. עבודה זמנית לסטודנטים  היא בעלת יתרונות בלבד, או כמעט ורק יתרונות. חיי הסטונדטים העמוסים בעבודות ומבחנים, הנאלצים גם למצוא זמן לעבוד למחייתם ולהתפרנס, הם לא פשוטים. התחייבות לעבודה קבועה ומתמשכת אינה אפשרית ברוב המקרים, והצורך ללהטט בין שעות העבודה לשעות הלימודים באוניברסיטה לשעות הלימודים בבית, מתיש ומעייף. עבודה זמנית המאפשרת התחייבות לזמן קצר בלבד או מאפשרת לעבוד בשעות גמישות, היא הפתרון המושלם במקרים כאלה.
 

מה מציע שוק העבודות הזמניות

שתי האפשרויות המרכזיות בתחום העבודה הזמנית הן עבודות לטווח קצר ועבודות בשעות גמישות. זה יכול להיות שליחות, עבודה בבניין, מזכירות ועוד. ברוב הפעמים, עובדת הגדרתה מראש של העבודה כזמנית, מביא לתגמול בצורת שכר גבוה משכר המינימום, ולפעמים אף שכר גבוה ממש, בכדי למשוך עובדים. בחברת  TAKE2  לדוגמא, מציעים עבודה זמנית לסטודנטים שהיא עבודה לא שגרתית ומתגמלת בתשלום נאה ובחוויות שתקחו אתכם לכל החיים – ניצבות בסרטים. דודי שמיר, ייצוג שחקנים בחברה מציין כי מדובר על עבודה לא שגרתית, לטווח קצר ולעיתים בשעות לא שגרתיות. זהו תחום שיש בו הרבה עבודה, וניתן לחזור על כך שוב ושוב.
 

הרבה יתרונות ומעט חסרונות

הגמישות, חוסר הצורך להתחייב לזמן ארוך, והמשכורת הם בצד היתרונות הבלתי מבוטלים של העבודות  הזמניות. אך בלי חסרונות אי אפשר, וחוסר היציבות הכלכלי הוא החסרון של כל עבודה זמנית באשר היא. מאידך, ניתן למנות יתרונות נוספים לעבודה זמנית, כמו האפשרות לחסוך סכומי כסף בזמן קצר יחסית, וכמו האפשרות לחוות ולהתנסות בתחומי עיסוק שונים (ואף משונים לעיתים) לפני ההתחייבות למקום עבודה קבוע.
 

שורה תחתונה

אם ננסה לסכם את כל האמור לעיל, נמצא שבסך הכל, עבודה זמנית לסטודנטים ובכלל אינה תמיד רעיון כל כך גרוע. נכון שהבטחון הכלכלי והיציבות התעסוקתית חשובים כעוגני בטחון בחיים, אך ישנן תקופות בחיי כל אחד מאיתנו בהם הוא אינו יכול להתחייב לעבודה קבועה, כמו זמן לימודים, לפני טיול בחו"ל, או בין עבודות, כשצריך פרנסה אך עדיין אין עבודה קבועה. בשוק העבודה הזמנית ניתן תמיד למצוא עבודה כלשהי שתעזור לכם להתפרנס גם בתקופות כאלה. בהצלחה!