איך למצוא עבודה ללא ניסיון

מחפשי עבודה רבים, בעיקר הצעירים שבהם שנכנסו זה מכבר למעגל העבודה, מוצאים את עצמם מתוסכלים מול שוק עבודה שאינו מאפשר למצוא עבודה ללא ניסיון. מצד אחד נדרש ניסיון בכדי להתקבל לעבודה, ומצד שני מחפשי העבודה אינם יכולים לקבל הזדמנות לרכוש את הניסיון הדרוש להם. ברוב המקרים, אפילו תארים והשכלה אינם מסייעים במציאת העבודה הנכספת.   
 

יש אור בקצה המנהרה

למרות האמור לעיל, בזמן האחרון ניתן למצוא עבודה ללא ניסיון, ובתחומים מסוימים המעסיקים אפילו מעדיפים עובדים שאין להם ניסיון. ישנן כמה סיבות אפשריות למגמה חדשה זו, שיש שיאמרו שהיא מבורכת:
* הסיבה הראשונה היא שחיקה ועייפות, בעיקר בעבודות הקשורות למתן שירות או למכירות. עבודות אלה נחשבות לעבודות שוחקות מאוד ופעמים רבות יעדיפו המעסיקים עובדים חסרי ניסיון אך רעננים, מאשר עובדים מנוסים, אמנם, אך עייפים.
* הסיבה השניה היא גובה המשכורת. עובדים ותיקים ומנוסים עולים לחברה לא מעט, ולעיתים ישנה העדפה לכוח אדם צעיר ורענן שמסתפק בשכר נמוך. רבים ממחפשי העבודה היום מכירים את תופעת השכר הזעום המוצע להם במקרים מסוימים, אך לעיתים זו הדרך היחידה להיכנס לשוק העבודה ולרכוש את אותו ניסיון שיקדם אותם הלאה.
* הסיבה השלישית היא התאמה גילאית. בתחומים מסוימים ישנה העדפה של צעירים בשל אופי העבודה, כמו עבודה פיזית או הדרכה בקייטנות, לדוגמא.
   עבודה ללא ניסיון

שוק העבודות הזמניות

כאשר מדובר במשרות זמניות, ניתן למצוא הרבה מאוד עבודות המתאימות לצעירים בכלל ולסטודנטים בפרט. ברוב העבודות הזמניות הדרישות פשוטות, הפרוייקטים קצובים בזמן מוגבל מראש, ולעיתים גם השעות גמישות ברמה כזו או אחרת. לא תמיד עבודות אלה מתאימות בדיוק לכישרון או להשכלה של העובד, אך הן מאפשרות להתפרנס ובהחלט יכולות להוות קרש קפיצה לעבודה הבאה, הטובה יותר.
TAKE2

 מציעים לכם עבודה ללא ניסיון

TAKE2, סוכנות הניצבים הותיקה בארץ, מציעה לכם עבודה ללא ניסיון וללא דרישות סף כלשהן. לצילומים והפקות שונות דרושים תמיד ניצבים: גברים, נשים, ילדים וקשישים, גבוהים או נמוכים, שמנים או רזים. בכדי להיות ניצב לא נדרשים כשרונות, ידע, השכלה או ניסיון, ואפילו לא מראה טוב במיוחד. להיות ניצב זה פשוט להגיע ולהינות.