מחפשים עבודה ללא ניסיון? זאת ההזדמנות שלכם!

בימים אלה של קושי להתפרנס בכבוד או בכלל, הניסיון נראה כחשוב מאוד. אך ישנו תחום אחד שבו תמיד תמצאו עבודה ללא ניסיון קודם – ניצבות בצילומים. למעשה, לא רק שלא צריך ניסיון קודם, גם לא צריך שום כישרון או השכלה מסוימת, ואפילו לא מראה מצודד או יוצא דופן.


פשוט להיות שם
תפקיד הניצבים הוא פשוט, קטן וכביכול שולי, אך הוא הכרחי בכל סט צילומים – סרטי קולנוע, סדרות טלויזיה, צילומי פרסומות, ועוד. הניצבים מעניקים את הנופך הנוסף לצילומים, ומהווים רקע אנושי הכרחי לעלילה המרכזית. אמנם אין לניצבים טקסט שעליהם להגיד, אין להם חלק פעיל בעלילה והם אינם משחקים בפועל, אך בלעדיהם תוצאת הצילומים תיראה קצת מוזר.


צריכים ניצבים, תמיד
כפי שציינו, ברוב ההפקות וברוב אתרי הצילום יש צורך בכמה ניצבים לפחות. העובדה כי הניצבים מהווים את הרקע לצילום מאפשרת לכל אחד להתנסות בחווית הצילומים מהצד המצולם. כאמור, ניצבות היא עבודה ללא ניסיון, וללא דרישות סף של מראה, כישרון או השכלה, ואפילו להיפך – מראה ממוצע, כזה שאינו בולט במיוחד, יכול להוות יתרון דווקא. נשים או גברים, צעירים או מבוגרים, שמנים או רזים, גבוהים או נמוכים. כולם יכולים להיות ניצבים.


זו יכולה להיות תחילתה של קריירה נפלאה
לעיתים קורה שניצבים המשתתפים בצילומים "נדבקים" בחיידק הבמה, ולעיתים הם פשוט נהנים מהחוויה או מרוצים מהתשלום וחוזרים שוב ושוב לצילומים נוספים, בעיקר אם הם מיוצגים על ידי סוכנות ליהוק רצינית. ניצבים היוצרים קשר טוב עם צוות ההפקה עשויים להתקדם ולקבל תפקידי "ביט", שמשמעותם היא קבלת טקסט קצר והגדלת זמן הופעתם על המסך. ישנם כמה שחקנים מוכרים בארץ שהתחילו את הקריירה ממש כך.


בשביל מה צריך סוכנות ליהוק?
מרבית הצעות העבודה בתחום מופנות לסוכנויות ליהוק, ולא קל לקבל הזמנות לאודישנים ללא תמיכה מקצועית. ייצוג על ידי סוכנות הליהוק הותיקה בארץ, TAKE2, מבטיח אודישנים לכמות הפקות גדולה. פעמים רבות מעדיפות חברות הפקה לעבוד עם הסוכנות באופן בלעדי, מה שמגדיל את סיכויי קבלת התפקיד למיוצגי הסוכנות. TAKE2 מגייסת ניצבים חדשים כל העת ומבטיחה קבלת עבודה ללא ניסיון קודם, תנאים טובים, וחוויה לכל החיים.