תקציר הסרט - תפוחים מן המדבר

   תפוחים מן המדבר
   עפ"י מחזה מאת סביון ליברכט

סינופסיס:
"תפוחים מן המדבר" הוא מאבק בין בחורה בת 19 שגדלה בבית חרדי ומואסת באורח החיים הנכפה עליה על ידי אביה השמרן והנוקשה.מעבר לסיפור המשפחתי, מתנהל עימות בין שתי תפישות עולם המייצגות שתי מציאויות קיצוניות של ההוויה הישראלית.בסופו של הסיפור – מתבררת אפשרות של מפגש בין שני הקווים המקבילים הללו.
רבקה אברבנאל, צעירה נאה ומרשימה בת יחידה להורים מבית חרדי בשכונה ירושלמית סיימה זה עתה את לימודיה באולפנה. אלא שרבקה מגלה עצמאות מחשבתית, ומחפשת דרך חיים אחרת. היא מרבה לשוטט בעיר ולהחשף לעולם החילוני. בדרך מקרה היא מגיעה לערב ריקודי עם, ופוגשת קיבוצניק צעיר בשם דובי. השניים מתיידדים. רבקה מספרת לו על הרקע ממנו באה.
כך היא שומרת את סודה ומתמרנת בין חייה במחיצת משפחתה, לבין ריח החופש והאהבה אותו היא מוצאת במחיצת דובי בריקודי עם.אביה ראובן, המודאג מאופיה הסורר מחליט לכפות עליה שידוך. הוא רואה בשאלתיאל, אלמן בן 40 עם חמשה ילדים בעל ראוי לבתו.אשתו ויקטוריה, אמה של רבקה, מזדעזעת מהחתן המיועד. אולם ראובן מתעקש שאם לא ימהרו תדרדר הילדה למקומות גרועים ביותר.
כשרבקה מבינה את זה היא מחליטה לברוח מהבית, ונמלטת עם דובי אל הקיבוץ שלו בדרום הארץ, מקום מדברי בו מגדלים זן מיוחד של תפוחים. 
ראובן נשבע כי כף רגלה לא תדרוך בבית. אמה ויקטוריה הכנועה ודודתה הגיבנת שרה, מנסות לשכנע אותו לסלוח לילדה, אך ללא הצלחה.
רבקה משתלבת בחיי הקיבוץ ומאושרת במחיצתו של דובי, אך חשה געגועים עזים לאמה ודודתה. היא מחליטה לעשות מעשה, ומזמינה בחשאי את דודתה שרה לביקור בקיבוץ.המפגש חם ומרגש. הדודה שרה המומה לראות השינוי שחל ברבקה, ומספרת על כך בחשאי לויקטוריה.
יומיים לאחר מכן שעת ערב בקיבוץ רבקה חוזרת לחדרה מאושרת. לתדהמתה אמה ויקטוריה עומדת בפתח. ביו השתיים נערך חשבון נפש. ויקטוריה מתחננת לרבקה שתחזור איתה לירושלים. אלא שרבקה מסרבת. היא אומרת לאם שאינה רוצה לחיות כמוה, בסירוס, בחוסר אינטימיות ובביטול עצמי. הן מתחבקות. ויקטוריה מחליטה להישאר אצל בתה. היא נדהמת לראות את הכבוד והפרגון שדובי מעניק לרבקה, ולומדת ממנו על התפוחים המיוחדים שגדלים בקיבוץ שבמדבר.
באותו זמן מגלה ראובן שגם אשתו ויקטוריה נעלמה. הוא דורש מהדודה שרה להוביל אותו למקום בו הן נמצאות.
ראובן מגיע לקיבוץ. רבקה, ויקטוריה וגם דובי המומים לראותו. הוא מתקשה להביט בבתו, ופוקד עליה לחזור מיד הביתה.מתפתח ביניהם עימות.
ראובן מאבד שליטה ומאיים באלימות, אך דובי עוצר בעדו בכוח. רבקה וויקטוריה לא נשברות ונחושות לא לאפשר לראובן להשתלט על חייהן.
ראובן קופא פניו מחווירות. הוא עוזב מובס את המקום.להפתעת כולן דובי הולך אחריו, ומסביר לו על עולמה החדש של רבקה, והקשיים העוברים עליה בניתוק מהבית. ראובן מתקשה לשמוע. דובי לא מרפה ואומר לו כי יש לבתו סגולות מדהימות ועליו להיות מאושר עם ילדה כזו. כמו כן מספר דובי כי רבקה מכבדת את הדת, והכניסה מימד של צדקה ומסורת גם בקיבוץ.  ראובן נשבר פורץ בבכי. הוא מספר שגדל בבית יתומים. בילדותו היה בודד וגם כעת הוא לבד בעולם. לאף אחד בשכונה לא אכפת ממנו. כל רצונו היה לעשות למען משפחתו. 
דובי לוחץ את ידו מבקש את ידה של רבקה בתו בטענה שהם משפחה אחת.ראובן הנסער לא מגיב.
דובי חוזר לחדר. תבשיל תפוחים שהכינו רבקה וויקטוריה מבעבע. רבקה מחבקת אותו. לפתע משתררת דממה. ראובן עומד אחריו בפתח כמו ילד מבויש. דובי מסמן לו להתיישב. ראובן עושה כמצוותו מביט ברבקה בבלבול ואהבה. היא מגישה לכולם את תבשיל התפוחים. בחיוך עצוב נזכר ראובן כי בבית היתומים שגדל קיבל תפוח שלם בתחילת שנה חדשה. רבקה מתיישבת לצדו. הם נוגסים בשקט.    

למרות הזוגיות הקשה שמירת המסגרת המשפחתית היא ערך עליון עבורה, ועל כן עושה הכול על מנת לרצות את בעלה.

ממשיך את דרכם וחושש שילדיו לא ימשיכו את דרכו. קשור מאד לדובי, וגאה בו. הגעתה של רבקה לקיבות מערערת אותו כיוון שהוא מתעב כל מה שקשור בדת ורואה בדתיים פרזיטים אוכלי חינם.