עבודה זמנית לסטודנטים בפרסום

עבודה זמנית לסטודנטים בתחום המאפשר לשלב בין עבודה ללימודיים אקדמיים


עבור סטודנטים רבים נתפש צירוף המילים "עבודה זמנית לסטודנטים" כמושג שאוצר בתוכו תחושות והקשרים בלתי נעימים ובה בעת גם משוכה שצריך לעבור על מנת להתקדם הלאה. תהליך חיפוש אחר עבודה זמנית לסטודנטים לרוב אינו מכוון או מתיימר להיות בתחום שבו הסטודנט מתכנן לממש את עצמו, ולרוב אין מדובר בסוג של עבודה שאמורה להוביל אל השינוי שמיועד לפתח את העובד בהיבטים הכלכליים, האישיים והמקצועיים. 

יחד עם זאת, על האף העובדה שמדובר במשרה זמנית בלבד עד לסיום התואר, לא תמיד האפשרויות פתוחות וזמינות, בעיקר כשמרבית הסטודנטים מחפשים סוגים ספציפיים של תחומים, כאלו המאפשרים להם לשלב בין עבודה ללימודיים אקדמיים באופן אופטימאלי. מדובר בעבודות המאפשרות גמישות מרבית ומנגד אינן דורשות מחויבות יתר אל מקום עבודה.

הדרכים למציאת עבודה זמנית לסטודנטים


הסטטיסטיקות מלמדות כי חלק גדול מהסטודנטים אשר תרים אחר עבודה זמנית, גמישה ובלתי מחייבת פונים בסופו של דבר אל מלצרות, שמירה ו\או אבטחה, איוש מוקדי שירות לקוחות, ניקיון ומתן שיעורים פרטיים. 

משרות אלו עומדות בקריטריונים של עבודה זמנית לסטודנטים, היות והן מאפשרות עבודה בסופי שבוע, לילות וחגים, ומעצם היותן משרות המאפשרות עבודה בשעות בלתי קונבנציונאליות בתעריף שהינו גבוה ב-50% מהתעריף המקובל בשעות העבודה הרגילות. עבודה לסטודנטים ללא נסיון

ניתן כיום למצוא עבודה בפורטל דרושים דרך האינטרנט, שם מתפרסמות מאות מודעות דרושים מדי יום במגוון תחומים, וכן באמצעות חיפוש ברשתות חברתיות, חיפוש מפה לאוזן בקרב חברים, מכרים ובני משפחה, ואף חיפוש פיזי בשטח. 

על אף העובדה שמדובר בעבודה זמנית בלבד חשוב להקפיד על הגדרת מטרות, ומומלץ להתמקד במשרות המותאמות מבחינת תחומי עניין, מיקום גיאוגרפי, שעות העבודה ותנאי שכר.

עבודה בתחום הניצבות- כאפשרות מומלצת להפיכת לימון ללימונדה


גם כשהדבר נוגע אל עבודה זמנית לסטודנטים חשוב להקפיד שהעבודה תענה על הקריטריונים שהוצבו, על מנת להימנע ככל שניתן מהתרחיש שבו הסטודנט מתקשה למלא את חובותיו האקדמיות ובה בעת להתפרנס בעקבות ריחוק גיאוגרפי של מקום העבודה, חוסר גמישות בשעות העבודה או משרה תובענית מידי. 

אחת האפשרויות המומלצות להפיכת הלימון ללימונדה היא עבודה כניצבים בתחום המשחק. מדובר בתפקיד שאינו מותנה בניסיון או הכשרה כלשהי, וגם אינו דורש חזות ייחודית או עוצרת נשימה. למעשה, כל אדם ובכל גיל עשוי להתאים לתפקיד הניצב, החל מסטודנטים ועקרות בית ועד לפנסיונרים צעירים ברוחם. 

כל שנדרש הוא לפנות סוכנות ליהוק לצורך ייצוג וזימון אל האודישנים הרלוונטיים. אחת מסוכנויות הליהוק הגדולות בישראל היא סוכנות השחקנים TAKE 2 הנחשבת לותיקה, המקצועית והמובילה בתחום. אז אם אתם עדיין מחפשים עבודה זמנית, למה שלא תנסו את מזלכם בתחום מלהיב ומאתגר?


עבודה ללא ניסיון בשוק

עבודה ללא ניסיון בשוק העבודה הישראלי

שוק העבודה הישראלי מעולם לא בורך בהיצע משרות כה מגוון ונרחב, עם רשימה מכובדת של תחומים, מקצועות ותתי תחומים חדשים שלא היו קיימים קודם לכן, עד שכל מי שמתבונן מן הצד מקבל את הרושם המוטעה שכל שנותר הוא לבחור את תחום העיסוק התפור אישית לכל אחד מאיתנו ולהצליח. לצורך חיזוק העניין ניתן לציין שמגוון המקצועות החדשים שמציע האינטרנט כיום עשוי לבדו להעסיק מיליוני אנשים בכל רחבי העולם. 

יחד עם זאת, מה שרואים משם לא בהכרח רואים מכאן, והמציאות בפועל היא שעל אף היצע המשרות הנרחב, שיעור האבטלה לא רק שלא פחת אלא שההתחרות בשוק העבודה אף גדלה, והסיכוי למצוא עבודה ללא ניסיון בתחומי עיסוק המאפשרים קריירה מוצלחת בעלת הכנסות גבוהות אפילו הצטמצם ופחת משמעותית.

טיפים למציאת עבודה ללא ניסיון

באופן כללי, בין אם מדובר בעבודה עם ניסיון מקצועי בתחום ספציפי ובין אם מתייחס החיפוש אל עבודה ללא ניסיון, מומלץ להסתייע במספר טיפים שיבטיחו נגיעה במספר הזדמנויות גבוה ככל האפשר לתעסוקה כגון חיפוש פיסי במקביל לחיפוש אונליין דרך רשת האינטרנט, גם כשמדובר במשרות בתחומי ההייטק או מקצועות טכנולוגיים אחרים. 

כמו כן, מומלץ להסתייע בקשרים של קרובי משפחה, חברים ומכרים. שמועה על משרה פנויה העוברת מפה לאוזן כמו גם המלצה אישית עשויים לעתים לפתוח דלתות אל משרות שאינן נגישות בשום דרך אחרת. 

לא פעם קורה שמעסיקים מוכנים לשקול את קליטתו של עובד חדש אף בנסיבות שלא מדובר בצורך בהול לעובדים חדשים, זאת מתוך הכרה שלפניהם ניצב עובד חדור במוטיבציה ורצון אמיתי להצליח בתחומו, עובדה שעשויה להעניק ערך מוסף לא מבוטל לפעילותה של החברה. 

ראש פתוח בכל הנוגע לאפשרויות שמזמן שוק העבודה


אל תקופה זו של חיפוש אחר עבודה עשויה להתלוות התחושה המתסכלת שמדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית, בעיקר לאחר שפניות אל מעסיקים פוטנציאליים באמצעות שליחת קורות חיים אינן נענות כלל, ובמידה ויישנו זימון אל ראיון עבודה, אזי מדובר בראיון עבודה קשוח במיוחד, שאליו הוזמנו עשרות מועמדים נוספים. 

התחושות שמציפות את דורש העבודה הינן לרוב קשות ומלוות בחרדה מפני העתיד הכלכלי ופגיעה בביטחון ובדימוי העצמיים, כשהתחושות הללו יוצרות מעגל מתסכל שאותו קשה מאוד לפרוץ. על מנת שלא להגיע אל תרחישים מסוג זה, מומלץ להיוותר עם ראש פתוח לכל האפשרויות שמזמן שוק העבודה, גם כשהדבר נוגע אל עבודה ללא עבודה ללא ניסיון בשוקניסיון. 

אחת האופציות האטרקטיביות והגמישות ביותר היא בתחום הניצבות והביטים, המתייחסת אל הפקות של פרסומות, תוכניות טלוויזיה, סרטים וכיוצא בזה. לצורך זה כדאי להסתייע באחת מסוכנויות הליהוק המובילות על מנת לזכות בייצוג הולם.


עבודה ללא ניסיון

פנייה אל עבודה ללא ניסיון או המתנה למשרה המיוחלת?


נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים ששיעור האבטלה בישראל בהתאם להגדרה המקובלת עומד כיום על כ-6.2%. יחד עם זאת, נתון זה אינו מתייחס אל רכיבים נוספים כמו מספר דורשי עבודה שנואשו מהחיפוש אחר משרה, והם אינם מסווגים עוד בקטגוריית המובטלים. 

 

תוספת רכיב זה ופרמטרים נוספים עשויה לצייר תמונה עגומה הרבה יותר, בעלת שיעורי אבטלה רב־ממדיים בהיקף של מעל ל-13.5%. מצבה האמיתי של התעסוקה בישראל אינו מרנין, כאשר האבטלה מפלחת את כל תחומי העיסוק בכל המגזרים, כך שגם בעלי משרות בכירות בתחומים נחשקים עלולים למצוא לפתע את עצמם ברשימת המובטלים. 

רבים מקרב דורשי העבודה נוהגים לשלוח בהתמדה עשרות קורות חיים אל גופים, חברות וחברות כוח אדם שונות, כשהמציאות מראה שמרביתם יתפשרו בסופו של דבר על עבודה ללא ניסיון או יוותרו מובטלים מאונס, תוך המתנה למשרה המיוחלת.

 

עבודה ללא ניסיון עם זכויות ותנאי העסקה מינימאליים


עבודה ללא ניסיון הינה לרוב סיזיפית, ומתאפיינת בתנאי עבודה קשים ושכר נמוך כגון שמירה ואבטחה, מלצרות, ניקיון, ייצור וכדומה. במקרים רבים תתבצע ההתקשרות דרך אחת מחברות כוח האדם, עם זכויות ותנאי העסקה מינימאליים. 

 

יחד עם זאת, כשמדובר במצב כלכלי דוחק, אזי רבים מקרב המובטלים חורקים שיניים ונאלצים לפנות אל משרות שאינן תואמות את כישוריהם ואת ציפיותיהם הכלכליות. ואולם, יישנן גם עבודות שאינן דורשות כל ניסיון, אך מנגד אינן סיזיפיות, והן אפילו מלהיבות ומאתגרות. 

אחת מהאפשרויות הללו הינה בתחום הניצבות והביטים עבור הפקות של תוכניות טלוויזיה, פרסומות, סרטים וכיוצא בזה. מדובר באחת מן האופציות האטרקטיביות והגמישות ביותר, ובניגוד לסברה הרווחה, העבודה בתחום אינה מותנית בהכשרה או ניסיון כלשהם ואף לא בחזות ייחודית מושלמת. 

עבודה חווייתית ומאתגרת בתחום הניצבות
הביקוש לניצבים וביטים הינו תמידי, שכן ניצבים וביטים נדרשים עבור כל הפקה גדולה כקטנה, החל מסדרות טלוויזיה וסרטים עתירי תקציב וכלה בקמפיין פרסומת וסרטוני הדרכה קצרצרים. תחום הניצבות הינו, אמנם, עבודה ללא ניסיון, אך עם זאת מדובר בעבודה חווייתית ומאתגרת ששכרה בצידה. 

חשוב לדעת שהשכר המשולם בתחום אינו מחושב על פי זמן מסך בפועל, אלא בהתאם להיקף השעות שנדרשו על סט הצילומים, כך שגם בנסיבות בהן מדובר בזמן חשיפה מזערי על המרקע, השכר המשולם מחושב על פי שעות הנוכחות בשטח הצילומים. 

על מנת להתקבל אל התחום וקבלת הזמנות לאודישנים, יש צורך בייצוג על ידי סוכנות ליהוק, הדואגת לזמן את מיוצגיה אל אודישנים בהתאם להגדרות התפקיד, ואחת מן הסוכנויות המובילות והגדולות ביותר בישראל היא סוכנות הליהוק TAKE 2 אשר נוסדה בשנת 1991 כסוכנות ראשונה לליהוק ניצבים, ובמטרה לספק שירות מקצועי, אישי והוגן.


עבודה זמנית לסטודנטים

עבודה זמנית לסטודנטים- "כמה שיותר כסף בכמה שפחות זמן"


מרבית הסטודנטים בארץ הינם משוחררי צבא ובעלי משאביהם הכלכליים מדולדלים, זאת בעקבות הטיול שלאחר השירות הצבאי, טיול אשר הפך למסורת בקרב רבים מהצעירים הישראלים במטרה לשחרר אותם מכל הלחצים שטומן בחובו השירות ולניקוי ראש רגע לפני הפנייה ללימודים אקדמיים וההתמסדות. 

 

שכר הלימוד הגבוה בתוספת שכר הדירה וכל אותן ההוצאות הנדרשות לקיום בסיסי מנתבות אותם לחיפוש אחר עבודה זמנית לסטודנטים, כזו  שתאפשר להם לשרוד כלכלית לכל אורך תקופת לימודיהם. היות והסטודנטים הינם בדרך כלל חסרי ניסיון הם יעדיפו לרוב משרה זמנית שאינה קשורה למסלול לימודיהם, אך מנגד מתאפיינת בפוטנציאל השתכרותי גבוה, שניתן להרוויח בה "כמה שיותר כסף בכמה שפחות זמן". 

כמו כן, חשוב לסטודנטים שהעבודה תתאפיין בגמישות מרבית על מנת שתוכל להשתלב בלוח הזמנים הצפוף המורכב מלימודים, מבחנים, הגשת עבודות ומחויבויות אקדמיות נוספות.

עבודה זמנית לסטודנטים- כיצד ניתן להפוך לימון ללימונדה?


הסטטיסטיקות מלמדות כי מרבית הסטודנטים פונים בסופו של דבר אל עבודה זמנית לסטודנטים במספר תחומים מצומצם למדיי כגון מלצרות, ניקיון, איוש מוקדי שירות, שמרטפות, מתן שיעורים פרטיים, שמירה ואבטחה. 

 

המשרות הללו אינן דורשות מחויבות יתר אל מקום העבודה, התמקצעות וקידום, אך מנגד מאפשרות להם לעבוד בחגים, לילות וסופי שבוע, בתעריף של 150% מעל לתעריף המקובל באותן המשרות בשעות הקונבנציונאליות. 

אין כל ספק כי עבודה זמנית לסטודנטים מצטיירת בדרך כלל כנטל זמני אך מעיב וסיזיפי המתלווה אל הסטודנט כחלק מעסקת החבילה בדרך לקבלת התואר המיוחל. עם זאת, ניתן להפוך כל לימון ללימונדה, ולאתר משרה מאתגרת, רבגונית ומלהיבה ששכרה בצידה בתחום הניצבות והביטים.

כיצד להפוך למרכיב פעיל מהפקות מקצועיות ואף להרוויח שכר נאה?
עבודה זמנית לסטודנטים בתחום הניצבות מותאמת לסטודנטים בדיוק כמו כפפה ליד, בשל היותה גמישה ומכניסה, בלתי שגרתית ומהנה. הדרישה לניצבים וביטים קיימת תמיד, ונוגעת לצורך בהפקת תכניות טלוויזיה, סרטים, פרסומות, סרטוני תדמית, סרטוני הדרכה וכדומה.                                                                             

העבודה מותאמת לכל אדם ואינה מצריכה כל הכשרה, ניסיון או חזות ייחודית השמורה לדוגמנים. חשוב לדעת שהתעריף שלפיו מחושב שכרם של הניצבים אינו נגזרת של זמן החשיפה על המסך אלא מחושב בהתאם למספר שעות השהייה בפועל באתר הצילומים, כך שגם בנסיבות בהן זמן החשיפה על המרקע הינו קצרצר ניתן להרוויח שכר נאה. 

הכניסה אל התחום דורשת התקשרות עם סוכנות שחקנים אשר דואגת לייצוג הניצבים וזימון לאודישנים הרלוונטיים, ואחת מסוכנויות הליהוק המומלצות ביותר לצורך זה היא TAKE 2 הנחשבת לוותיקה והמובילה מבין סוכנויות הליהוק בישראל. אז אם חיפשתם עבודה מאתגרת, גמישה ומלהיבה, הנכם מוזמנים להיות מרכיב פעיל מהפקות מקצועיות.


ייצוג שחקנים לאודישנים באמצעות סוכנות ליהוק מקצועית

תהליך ההירשמות לאודישנים אפשרי באמצעות הגעה פיזית אל ההפקה הנדרשת או באמצעות סוכנות שחקנים מקצועית הפועלת למען ייצוג שחקנים והתאמתם באופן מיטבי אל התפקיד בהפקה.


סדנאות משחק- להפוך את החלום למציאות
הסדנאות למשחק מעניקות ביטוי פרקטי לשאיפה לעסוק בתחום, ומשלבות לרוב בין חומר עיוני לפרקטיקה מעשית כגון יסודות המשחק, אימפרוביזציה, קומדיה דל ארטה לצד משחקי תיאטרון, תנועה ומשחק מול מצלמה, יכול להיות כעבודה זמנית לסטודנטים, ללא נסיון.

סטודנט, מחפש עבודה זמנית לסטודנטים בתחום מאתגר ומלהיב?

 משימת החיפוש אחר עבודה הופכת לקשה מאוד, ואף לקשה במיוחד כשהדבר נוגע אל עבודה זמנית לסטודנטים


כיצד ניתן למצוא בקלות עבודה ללא ניסיון?

המשימה הכרוכה בחיפוש אחר עבודה חדשה אינה מוגדרת פשוטה כלל וכלל, במיוחד עבור אלו המחפשים עבודה ללא ניסיון קודם.


עבודה זמנית לסטודנטים-מאפיינים שכיחים
עבודה זמנית לסטודנטים מהווה בגדר צורך הכרחי עבור מרבית הצעירים המחליטים לפנות אל עבר הלימודים הגבוהים, על מנת להצליח לעמוד

כיצד למצוא במהירות עבודה ללא ניסיון?
בנסיבות בהן הזמן והמצב הכלכלי דוחקים, מוטב להיות פתוחים אל כל הערוצים ולא לשלול את האופציות של עבודה זמנית או עבודה ללא ניסיון.

עמודים: 1 2 [3] 4 (פריטים: 33)