4<>
סדנאות משחק- להפוך את החלום למציאות
קטגוריה ראשית » סדנאות משחק- להפוך את החלום למציאות

יישנם לא מעט אנשים החולמים להיהפך לשחקני קולנוע או שחקני תיאטרון, כשהדרך מתחילה בבתי ספר למשחק או סדנאות משחק לצורך רכישת מיומנויות וכלים על מנת להפוך את חיידק המשחק לקריירה אמיתית.

באופן טכני ניתן אמנם למצוא בתחום המשחק עבודה זמנית לסטודנטים כניצבים או ביטים בתפקידים על תקן עבודה ללא ניסיון, אך יחד עם זאת מהוות אותן סדנאות אמצעי המאפשר למשתתפים בהן להיחשף אל התחום מאספקטים אחרים, לבחון את יכולותיהם וכישוריהם ואף להתמקצע בתחום.

הסדנאות למשחק מעניקות ביטוי פרקטי לשאיפה לעסוק בתחום, ומשלבות לרוב בין חומר עיוני לפרקטיקה מעשית כגון יסודות המשחק, אימפרוביזציה, קומדיה דל ארטה לצד משחקי תיאטרון, תנועה ומשחק מול מצלמה, כשהסדנאות הללו מיועדות להכין את המשתתפים בהן למבחני בד ואודישנים.

אחד מבתי הספר המובילים לרכישת מיומנויות המשחק הוא הסטודיו למשחק בראשותו של גדי בר לביא אשר ייסד את סוכנות הליהוק המקצועית הראשונה בישראל TAKE 2 בזכות אותן סדנאות משחק מעשיות מול המצלמה, המעניקות כלים חיוניים למבקשים לרכוש מיומנויות במה בסיסיות ומתקדמות, תוך העלאת המודעות העצמית אל מול המצלמה בסיועו של צוות מנוסה הממוקם בנקודות מפתח בתעשיית הקולנוע והבידור.

בין סדנאות למשחק מקבוצת גדי בר לביא ניתן למנות סדנאות מעשיות למשחק מול המצלמה למבוגרים או ילדים וכן סדנאות למתקדמים מול המצלמה. תכנית הלימודים מורכבת ממבוא למשחק אל מול המצלמה והקניית יסודות המשחק, והקניית כלים המאפשרים לשחקן לפתח מגוון רחב של יכולות הנדרשות להבניית האישיות וגילום דמויות שונות תוך ניצול כל המשאבים הרגשיים, הנפשיים והפיזיים לצורך זה.

TAKE 2- המרחק שבין החלום לבין התגשמותו
בין הנושאים הנלמדים באותן סדנאות משחק מטעם TAKE 2 ניתן למנות מכלול רחב של שיעורים כגון אימפרוביזציה, הרפיה, שחרור ותנועה, יסודות להבניית דמויות תוך היכרות עמוקה איתן, ניתוח טקסטים ויצירת קונפליקטים בדרמה, וכן עבודה עם פרטנרים, פאוזה, דיקציה לצורך שיפור וליטוש הדיבור וכדומה.

זאת ועוד, במסגרת הסדנה תתקיימנה פגישות עם בימאים ושחקנים בעלי שם, על מנת לחדד את עקרונות המשחק מול המצלמה לרבות חידוד אלמנטים כמו עידון המשחק, התמקמות מול מצלמה, טבעיות ושחרור מול המצלמה, כלים לליטוש סגנון המשחק ועוד.

סוכנות ייצוג שחקנים TAKE 2 וסדנאות המשחק שהיא מציעה עשויות לקצר משמעותית את המרחק שבין החלום להתגשמותו, אם באמצעות הכלים החיוניים שהסדנאות מעניקות ואם בזכות מגוון הכישרונות הרחב שהסוכנות מייצגת החל מדוגמנים ושחקנים וכלה בניצבים וביטים.