4<>
איך להשיג עבודה ללא ניסיון
קטגוריה ראשית » איך להשיג עבודה ללא ניסיון
תקופת הלימודים היא תקופה קשה ומאתגרת, למרות שיכולה להיות במקביל גם מהנה ומתגמלת. אחת הבעיות הקשות של רוב הסטודנטים היא מציאת עבודה. למצוא עבודה ללא ניסיון קודם בשום תחום היא עניין כמעט בלתי אפשרי בימינו, שכן כמעט בכל מקום נדרש ניסיון בתחום כדי להתקבל ואיש אינו מוכן לתת לאדם צעיר הזדמנות לרכוש ניסיון, אלא אם הוא מוכן לעשות את העבודה בהתנדבות או כמעט התנדבות.
 

הפרדוקס הסטודנטיאלי

הפרדוקס בו נתונים הסטודנטים בעניין העבודה מתסכל:  מצד אחד, אין להם אפשרות להתחייב לעבודה לטווח ארוך או למשרה מלאה. מצד שני הם זקוקים לעבודות שמכניסות מספיק כסף שיאפשר להם להתפרנס בצורה מינימלית, בעיקר אם אין להם עזרה מההורים. מצד שלישי ברוב מקומות העבודה דורשים ניסיון. מצד רביעי הם צעירים ועדיין לא רכשו ניסיון בתחום אותו הם לומדים ובו הם מעוניינים להשתלב. למצוא עבודה זמנית לסטודנטים, בעיקר כזו ששכרה בצידה, היא לא עניין פשוט.

מתירים את הסבך

גדי בר לביא, מדריך סדנאות משחק, מספר כי ישנה עבודה אחת המתאימה בדיוק לסטונדטים, מכל בחינה אפשרית – ניצבות בהפקות צילומים שונות וישנם רבים בתחום המשחק וההפקה בארץ שהתחילו את דרכם המקצועית כניצבים. בישראל נערכות הפקות רבות כל העת: הפקות סרטי קולנוע, צילומים לסדרות טלוויזיה, צילומי אופנה, הפקת פרסומות ועוד, וכל אחד יכול להשתלב בהם. ניצבות היא עבודה ללא ניסיון שאינה דורשת כשרון מיוחד או מראה יוצא דופן, אלא פשוט להיות שם ברקע של הצילום, לפי הוראות התסריט והבימוי. בכל רגע נתון ניתן לגשת אל סוכנות שחקנים וליהוק, ולקבל הצעות עבודה זמניות בצילומים אלה או אחרים.

אין מוצאים עבודה בניצבות

TAKE2, סוכנות הליהוק הותיקה בישראל, מציעה עבודות ניצבות זמניות לגברים ונשים, בני כל הגילאים, מכל העדות והמגזרים, וללא דרישות מיוחדות למראה חיצוני כזה או אחר. ניצבות היא עבודה ללא ניסיון קודם, כפי שכבר ציינו, אך התשלום הוגן. העבודה אמנם זמנית, אך היא יכולה להיות קרקע פורייה לרכישת קשרים בתחומים שונים לעתיד לבוא, וכן הזדמנות להיכנס לתחום המשחק או ההפקה ולהשתלב בו, אם תחפצו בכך.